Caparols nyhetsbrev – 2012-02 Februari

Caparol Nyhetsbrev februari 2012

CAPAROL

Caparols nyhetsbrev - 2012-02 Februari

För länge sedan användes saker tills de gick sönder och kläder gick i arv från stora till små syskon. Detta låter mycket märkligt i öronen på dagens ungdomar, men så gick det faktiskt till. Det lappades och lagades och syddes på förlängningskanter på för korta byxben. Att slänga något för att det var omodernt var ett okänt fenomen.

Jag hade ärvt en flytväst av min bror. Den var gammal redan när han fick den men den fungerade och alltså skulle den användas. Den var mörkt brandgul och stoppad med stora hårda korkblock. Kragen stod rakt upp i nacken och trasslade in sig i seglet när jag kämpade med stagvändningar i seglarskolans optimistjolle. Den var inte fräck. ”Den har precis rätt flytkraft, den får du ha tills du växer ur den” sa min ekonomiskt medvetne far när jag pekade på kamraternas fräcka seglarvästar i poppiga färger och mjuk fyllning.

Jag lärde…

View original post 757 fler ord

One response to “Caparols nyhetsbrev – 2012-02 Februari

  1. Reblogged this on New And Hot and commented:

    Caparol Nyhetsbrev februari 2012

Kommentera

