Salming + Caparol = Sant !

CAPAROL

Caparols nyhetsbrev - 2012-03 Mars

Det finns siffror som betyder mer än andra.
Siffran 1 till exempel. Den är ju bra. Den kommer först. 24, julafton, är ett annat exempel. På chokladhjulet på Liseberg satsar jag alltid på nummer åtta. Jag vinner aldrig. Det är ju också speciellt på sitt sätt. I många religioner dyker talen 3 och 7 upp titt som tätt och kopplas till viktiga händelser. 

Det finns dock ett tal som lyser allra starkast. Det är 21. Börje Salmings tröjnummer i Toronto Maple Leafs. Numret på Sveriges första och största internationella hockeystjärna.

Jag hade nöjet att få träffa Börje Salming härom veckan. Karln är ju 60 år, men det har han nog inte begripit själv. Dagen efter vårt möte skulle han resa till Moskva för att spela en uppvisningsmatch på Röda Torget. Jag kan tänka mig att Krutov, Larionov, Fetisov, Makarov, Kasatonov och de andra i gamla Big Red Machine fick en…

View original post 786 fler ord

Kommentera

